Naviger sikkert i de danske orlovsregler. Korrekt håndtering af ansattes orlov er afgørende for både overholdelse af lovgivningen og for at opretholde et godt arbejdsmiljø. Kompleksiteten i reglerne om bl.a. barsel, omsorgsdage og fravær ved sygdom hos nærtstående stiller store krav til arbejdsgivere og HR-funktioner. Dette kursus giver dig et grundigt overblik over de forskellige lovbestemte orlovsmuligheder og de rettigheder og pligter, der knytter sig til dem for både ansatte og arbejdsgivere. Vi fokuserer på selve retten til fravær og de ansættelsesretlige aspekter.
Kurset henvender sig til HR-medarbejdere, ledere med personaleansvar, lønadministratorer, tillidsrepræsentanter og andre, der arbejder med personaleadministration og har brug for en opdateret og praksisnær viden om reglerne for ansattes orlov.
Efter kurset vil du være i stand til at:
Vi gennemgår de væsentligste lovbestemte orlovsordninger og de tilknyttede rettigheder og pligter: